Звіт
про роботу МО вчителів української мови та літератури 4
округу м.Краматорська
за 2016 – 2017 н.р.
Окружне методичне об’єднання
вчителів української мови та літератури №4 м. Краматорська складалося з 11 ШМО
(ЗОШ №1, 6, 11, 13,18, 20, 23, 28, 31, 32, 33).
В ОМО №4
- 37 вчителів, з них 8 учителів вищої категорії, 3 мають звання «Старший
учитель», 23 учителі мають першу категорію, 6 учителів другої категорії.
Працюючи над науково – методичною проблемою
ММО, «Забезпечення якості освіти шляхом
впровадження сучасних інноваційних технологій у навчально-виховний процес» .вчителі-словесники розв’язували такі
завдання:
- створення педагогічних умов
для розвитку ключових компетентностей учнів;
- вироблення в них уміння самостійно вчитися, критично
мислити, компетентнісно обстоювати власні думки, творчо розв'язувати проблеми,
прагнути змінити на краще своє життя і життя своєї країни;
- реалізовувати компетентнісно орієнтоване навчання з
мови та літератури за вимогами нормативних документів та оновлених базових
програм, націлених на вирішення функціональних завдань, реалізацію соціальної й
особистісної практики;
- формування мовно-літературної компетенції учнів в
умовах реалізації державних, регіональних освітянських програм
та впровадження профільного навчання;
- здійснення моніторингу якості мовної освіти учнів з
метою підвищення навчальних досягнень та підготовки до зовнішнього незалежного
тестування;
- впровадження інноваційних технологій у сучасний
педагогічний процес з метою вироблення компетентнісно орієнтованого підходу до
навчання;
- розвиток та вдосконалення професійної компетентності
вчителя в умовах неперервної освіти.
Складений план роботи ОМО на поточний
навчальний рік передбачав розгляд теоретичних питань, вивчення досвіду роботи
вчителів нашого округу, які атестувалися в цьому навчальному році.
З метою підвищення свого професійного рівня та вдосконалення педагогічної
майстерності вчителі шкіл округу систематично вивчають нормативні документи,
вимоги освітніх стандартів, методики, методи, технології навчання, розвитку та
виховання; зміцнюють навчально-методичну та матеріально-технічну базу своїх кабінетів.
.
Учителі брали
участь у роботі міських та обласних творчих та динамічних груп
-
Семінар-тренінг
«Інтерактивні методи навчання» (Пометун
О. І., Сущенко І. М,) (Чеснокова М.В. ЗОШ №23)
-
регіональний
науково-практична конференція «Дистанційна освіта» (Гопта О.В., Коваленко
І.А.ЗОШ№23)
-
ТГ
«Дистанційна освіта Донеччини:створення контенту для навчально-методичного
супроводу вивчення української літератури в загальноосвітніх закладах» для
учнів із окупованих територій (Фоменко ЗОШ№18).
-
авторська
творча майстерня Попової Т.Ю. при Дон Обл ІППО «Формування цілісності
світогляду школярів у процесі вивчення української мови та літератури» у м. Слов’янську (Фоменко ЗОШ№18).
-
Інтернет-олімпіада
«Соняшник-учитель» (Сташкевич О.Ю.,Проселкова О.О., Щербина О.С.ЗОШ №11)
-
Участь у
Всеукраїнській програмі Національних обмінів (Львів), виступ ММК вчителів
суспільно-гуманітарних дисциплін у Львівській медіатеці .Виступ за підсумками
участі у двох міжнародних проектах Литва-Латвія-Швеція
-
Участь
у Всеукраїнському освітньому проекті «Жива історія»: «Репресії 20-30 років 20
століття» (Проселкова О.О.ЗОШ №11)
-
Благодійна акція «Друзі за листуванням» - учні 5-11 класів писали листи учням школи Львівської
області (Проселкова О.О.,Сташкевич О.Ю. ЗОШ №11)
Проселкова О.О.ЗОШ №11- співавтор регіонального проекту
«Фестиваль сучасного українського мистецтва «Кальміюс» :ЗОШ м. Краматорська, Дружківки, Костянтинівки, Бахмута, Словянська
-
Проселкова О.О.ЗОШ
№11 -співорганізатор творчих зустрічей з Валерією Чорней (ВСЛ),Володимиром
Шовокшитним (депутат ВР І скликання, учасник перепоховання В.Стуса, Олекси
Тихого).
-
З метою
узагальнення та систематизації педагогічного досвіду, збору атестаційних
матеріалів в рамках міського методичного заходу «Марафон-проект» 20 січня в Краматорській загальноосвітній школі №31проведено майстер – класи, творчі звіти вчителів, що
атестувалися в 2017р.
Учитель ЗОШ
№20 Рева В.Ю. провела майстер-клас за темою «Інтерактивні методи навчання на
уроках літератури»
Учитель
Подколзіна В.О. презентувала досвід роботи з теми «Метод проектів на уроках
української мови та літератури».
Відкритий
урок у 5 класі провела учитель-спеціаліст Резнік Л.О. за темою «Українські
приказки та прислів’я», на якому
був присутнім директор ЗОШ №31
Деркаченко М.С., його заступники та вчителі школи. Учитель провела самоаналіз
уроку. Далі учасники методичного семінару-практикуму провели обговорення
відкритого уроку, зробили висновки та надали колезі рекомендації.
Усі вчителі продемонстрували достатній рівень
сформованості системи вмінь професійно-орієнтовного використання ІКТ, творчого
потенціалу та позитивної мотивації щодо використання на уроці інтерактивних
методів навчання та ІКТ .
Атестація педагогічних працівників тісно пов’язана
з професійним, фаховим зростанням учителя.
У 2016-2017 навчальному році за новим Типовим положенням
пройшли чергову атестацію 4 учителі округу.
За висновками атестаційних комісій:
-
підтвердження
«Спеціаліст вищої категорії» - 1
учитель(Подколзіна В.О. ЗОШ №13)
-
підтвердження
«Спеціаліст вищої категорії» та присвоєння звання «Старший учитель» - 1
учитель(Рева В.Ю. №20)
-
підвищення
«Спеціаліст I категорії» - 1
учитель (Мінько М.О. ЗОШ №28).
-
підвищення
«Спеціаліст II категорії» - 1 учитель (Рєзнік Л.А. ЗОШ№31).
Діяльність членів шкільних методичних
об’єднань була спрямована на розвиток творчого потенціалу учнів, залучення їх
до різних видів позаурочної діяльності. У результаті проведення традиційних
позакласних заходів з української мови та літератури учні 4 округу мають
наступні результати:
1.
V Міжнародний мовно-літературний конкурс ім.Т.Г.Шевченка :
Петріга Дар’я-11 кл.- І місце (Міронова Г.І.ЗОШ
№32)
В обласному етапі- І місце. Усеукраїнський
етап - ІІ місце.
Куліш Надія - ІІ місце ЗОШ №1 (Мосюра Л.В. ЗОШ №1)
2.
IX Міжнародний мовний конкурс ім.Петра Яцика :
Володіна А. – 5кл.-ІІІ місце
(Коваленко І.А. ЗОШ№23)
Коваленко В.-6кл.- ІІ місце (Лісова О.Є. ЗОШ №23
Куліш Надія
- ІІ місце ЗОШ №1 (Мосюра Л.В. ЗОШ №1)
Петріга Дар’я-10 кл.- І місце
(Міронова Г.І.ЗОШ №32)
3.
Всеукраїнська олімпіада з
української мови та літератури:
Чеснокова
Діана- 11 кл. ІІ місце(Чеснокова М.В. ЗОШ№23)
Петріга
Дар’я -11 кл.- ІІІ місце (Міронова Г.І.ЗОШ №32)
Куліш Надія - ІІ місце ЗОШ №1
(Мосюра Л.В. ЗОШ №1)
Лопушанська Катерина -11 кл -ІІІ місце (Хохлова О.Ю. ЗОШ №6)
4.
Предметна олімпіада «Олімпус» (осіння сесія)» ЗОШ №31
5.
Міський конкурс ораторського мистецтва "Живи,
Кобзарю, в пам'яті людській!" 09.03.2017
Пилипенко Анастасія
|
7 кл
|
Пріб Т. І. ЗОШ №6
|
1 місце серед учнів середньої ланки
|
Стоянова Варвара
Тверська Яна
|
9кл
11
|
Стаценко О. В. ЗОШ №6
Хохлова О. Ю.
|
1 місце в старшій віковій категорії
Дипломант конкурсу в номінації "За власне художнє
слово"
|
Чуприна М.(Імісце) учитель Чебухова Т.М.;
Бугай К.(ІІмісце) учитель Кушниренко О.М.;
Сітало В.(ІІІ місце) учитель Чебухова Т.М.
|
ЗОШ №18
|
6.Окружний
конкурс читців поезій Шевченка
"Живе Тарасове слово", присвячений 170-річчю написання
"Заповіта"
Стоянова Варвара
Тверська Яна
|
9кл
11
|
Стаценко О. В. ЗОШ №6
Хохлова О. Ю.
|
1 місце в старшій віковій категорії
Дипломант конкурсу в номінації "За власне
художнє слово"
|
7.Конкурс
«Олекса Тихий як приклад…»
Одінцова
Єлизавета – ІІІ м.(ЗОШ №33 Боєвська В.П.)
8. Українознавча
гра
«Соняшник-2017» (березень)
9.
Всеукраїнська гра з українознавства
«Патріот» (лютий)
10. Міський конкурс «Турбота про птахів взимку» у межах
Всеукраїнської акції «Наша допомога птахам» (написання есе)
11. Міський конкурс на кращу ідею щодо розвитку міста «Моє місто
майбутнього» (у грудні)
12. Конкурс відгуків на сучасну дитячу та
юнацьку прозу «Літні читання- 2016»
Конкурсі відгуків на сучасну дитячу та юнацьку прозу «Зимові читання-2017»
12. Окружні змагання
«Де козак, там і слава» (ПК ім. Бикова у листопаді)
13. Окружний конкурс "Ярмарок українських традицій"
14. Обласний
фестиваль «Шукай краси, добра шукай», присвячений 160-річчю від дня народження та 100-річчю від дня смерті
І.Я. Франка номінація «Панорама буктрейлерів за творами І.Я. Франка» - ЗОШ№28 -
лауреат конкурсу.
15. ІІ Усеукраїнський (ХІІІ Всекримський) конкурс учнівської
та студентської творчості ІМЕНІ МАРІЇ ФІШЕР-СЛИЖ «ЗМАГАЙМОСЯ ЗА НОВЕ ЖИТТЯ!»,
присвяченому Лесі Українці (ЗОШ №23)
16. Міський конкурс «Лист солдату на фронт» (6 кл Петренко Світлана
- І місце ЗОШ№23)
17. Проведення диктанту Національної єдності «Україна – наша
земля, наша Батьківщина»
18. Конкурс відеороліків «З любов’ю до рідного краю» у рамках фестивалю аматорського
мистецтва ім. Марії Приймаченко.
19.
Міський конкурс читців «Ми майбутнє твоє, Україно!» (ЦВР)
Сугак Ірина (учениця 8-А класу –
І місце), Богатирьова Христина (10 клас – ІІ місце) (Пономаренко В.В.ЗОШ №31)
22.
Конкурс малюнків до 160-річчю з дня видання роману П. Куліша «Чорна Рада»
23.Окружний конкурс читців творів Т.Шевченка «Світочу наш
ясний, світи нам у віках!», (ПК ім. Бикова) у
березні – Кот А.А. (ЗОШ №31, 7кл. Симоченко Аліна посіла І місце, ЗОШ№1,Фоменко Гліб II місце);
24.Конкурс військово-патріотичної творчості дітей та молоді
«За нашу свободу» ЗОШ28, 31
25. Зустріч у головному міському офісі партії
«Солідарність» з Іриною Геращенко ЗОШ №18- Фоменко О.М.
26. Участь у проекті «Нові імена на мапі Краматорська»
«Олексини читання»
Учителі української мови та
літератури відвідували різноманітні культурно-мистецькі заходи:
-Центральну бібліотеку імені
Горького, де відбулася творча зустріч із сучасною поетесою Галиною Онацькою, яка презентувала свою нову книгу
«Весна не може не прийти» (у лютому);
-Урочисту виставку «З нами Бог і Україна» Людмили
Огнєвої (музей історії міста – у січні);
-Міський захід до Дня Соборності України «Ланцюг
єдності» (січень).
Друковані роботи
ЗОШ№11
Публікації у збірці:
Матеріали Всеукраїнської науково-практичної
конференції
«Олекса Тихий: вчора і сьогодні», присвяченої
90-річчю від дня народження
правозахисника, філософа, педагога і громадського діяча Олекси Тихого 24
– 25 листопада 2016 р. // Відп. ред.
доц. В.Ф. Півень. – Краматорськ: Краматорський економіко-гуманітарний інститут,
2016. – 208 с.
Проселкова О.О., Жабер Н.М. Учитель і учень. – С.
192 – 195.
Сташкевич О.Ю., Щербина О.С. Думки Олекси Тихого
про виховання та Конвенція про права дитини. – С. 196 – 199.
ЗОШ №13
Учительський
журнал on-Line, публікація «Урок позакласного читання у 5 класі. Сучасна дитяча
проза. Ольга Бусенко «Паперовий янгол». Інтегрований урок української
літератури і музики. Виховний захід до Дня Матері – вчитель Подколзіна В. О.
За
опубліковані роботи отримано сертифікати.
ЗОШ № 18
Розробка уроку
«Щедрий вечір, добрий вечір!» з української літератури та музики в 6-му класі
Бінарний урок-проект за темою «Календарно-обрядові пісні зимового циклу»
(Форум
педагогічний ідей,ж. «Відкритий урок»2017рік)
Автори:
Фоменко Олена Миколаївна - учитель української мови та літератури. Матеріал
опубліковано у каталозі «Відкритий урок»
у грудні 2017року (№2/2017), відзначений редакцією як перспективний
педагогічний досвід і отримав відзнаку «Вибір редакції».
Підсумки роботи та рекомендації :
Слід відзначити плідну роботу ШМО учителів
української мови та літератури ЗОШ № 6,18, 23, 32,31.(керівники Хохлова О.Ю.,
Фоменко О.М., Коваленко І.А., Миронова Г.І., Пономаренко В.О.)
Слід відзначити низький рівень роботи вчителів та участь у заходах учнів ЗОШ №13
(учителі Подколзіна В.О.- вища кат., Полуніна В.С.- ІІ кат., Лащенко В.М. - ІІ
кат.)
У встановлений термін не було надано матеріалів звітності щодо роботи ШМО ЗОШ №11(керівник ?)
Проблемними залишаються:
- питання
самоосвітньої діяльності вчителів;
-
формування в них вміння аналізувати власну діяльність, стан навчально-виховного
процесу та діяльність колег;
-
концентрувати свої зусилля для досягнення поставленої мети, конкретність цілей,
завдань;
- бачити,
розуміти й усвідомлювати проблеми, виокремлювати пріоритети, вибудовувати
завдання і знаходити адекватні їм ресурси;
-
прогнозувати, проектувати і планувати свою роботу;
-володіти методами самоконтролю і самооцінки,
педагогічного діагностування.
Головними завданнями
оптимізації методичної роботи є уникнення формалізму, розвиток творчого
потенціалу кожного вчителя, створення у навчальних закладах умов для
самоосвітньої діяльності, для постійного проведення педагогами
експериментальної, дослідницької роботи.
Саме тому методичне
об’єднання округу планує спрямувати та узгодити з ММО свою діяльність у
напрямку розв’язання науково-методичної проблеми: «Формування професійної компетентності вчителя,
здатного реалізувати завдання оновленого змісту освіти».
Результати аналізу
роботи вчителів дали змогу визначити пріоритетні завдання на наступний навчальний
рік:
1. Активізувати методичну роботу вчителів на окружному та міському рівнях.
2. Продовжувати роботу з розвитку
національно-патріотичного виховання як пріоритетної сфери соціального життя
країни, підвищення його статусу та розвитку потенціалу, досягнення якісно нових
результатів у духовно-моральному, патріотичному, трудовому,
художньо-естетичному, екологічному вихованні підростаючого покоління.
3. Приділити
значну увагу вивченню методів самооцінки власної діяльності.
4. Постійно
сприяти підвищенню професійного рівня вчителів:
фахового рівня, оволодіння ІКТ, вміння використовувати новації сучасного
світу для реалізації конкретних навчальних завдань, що є найважливішим чинником
на шляху до якісної освіти.
5. Активізувати
діяльність педагогів округу щодо висвітлення свого досвіду, видання власних
друкованих робіт.
6. Сприяти модернізації змісту, форм розвитку професійної компетентності та
культури учителів.
Керівник
ОМО №4
М.В.Чеснокова
Комментариев нет:
Отправить комментарий